Geweldloze communicatie in klantgesprekken

Geweldloze communicatie in klantgesprekken

Vorig jaar las ik het boek Geweldloze Communicatie van Marshall B. Rosenberg. Dit uit interesse en om in mijn vakgebied te blijven leren en ontdekken. Veel wat ik lees draagt bij aan mijn Missie:

De mens en organisaties meer met elkaar in verbinding brengen door elkaar beter te leren begrijpen zonder het altijd met elkaar eens te hoeven zijn. Samen in dialoog.

Want hoe fijn is het als je jouw klant, medewerker, collega, leidinggevende en compagnon

Écht begrijpt.

Vanuit begrip ontstaat groei! Groei in relatie en groei in gezamenlijk resultaat.

En zoals Marshall B. Rosenberg het schrijft in zijn boek: Geweldloze Communicatie helpt ons stevig in het leven te staan, te zeggen wat we willen én te horen waar het de ander om gaat. Het is een taal van mededogen waarmee we de machtsstrijd overstijgen en bewegen naar samenwerken en vertrouwen! Zo verloopt de communicatie ontwapend, doeltreffend en verbindend.

Het boek draagt voor mij dan ook bij aan betere gesprekken tussen:

  • adviseur en klant
  • leidinggevende en medewerker
  • collega’s onderling
  • (zakelijke) partners
  • coach en klant